Pengikut Setia~

Wednesday 18 January 2012

Cerita Tak Bertajuk...


Tiada kata yang dapat aku ucapkan saat ini,
Tiada perasaan yang dapat aku gambarkan rasa hati ini,
Aku sentiasa ada di sini meski pun kau takkan melihat diri ini,
Kerana aku yang sentiasa memerhatikanmu dari kejauhan ini.


Memandang aku ke atas langit yang tinggi sambil merasakan kaki masih di atas bumi,
Perlu aku lakukan itu untuk pastikan diri ini masih berpijak di kenyataan,
Kerana kita manusia mudah lupa tempat duduk berdiri kita,
Namun harapku agar aku masih dilindungi dari kejahilan itu, kesombongan itu dan
Kejauhan dari jalanan yang benar ini.


Aku pandang ke kanan dan aku melihat ke kiri,
Melihat siapa teman siapa sahabat di saf perjalanan kehidupan ini,
Kerana aku bukan manusia sempurna yang berjalan tegak megah di bumi-Mu ini,
Tiada manusia yang sempurna dan aku perlukan keluarga, teman dan kekasih untuk 
Menjalani jalinan takdir ini.


Di atas kertas putih itu aku tumpahkan tinta kalam hati ini agar terisi, agar penuh
Lampiran demi lampiran aku susunkan menjadi sebuah susunan kemas, cerita
tentang diri, tentang hati dan benci, tentang titisan-titisan dosa penyesalan.
Empat ratus lima puluh dua lampiran masih tidak cukup untuk aku tuliskan semua.
Dan demikian masih ada yang aku alpa, kita semua lupa tidak sedar.


Ini coretan tentang perasaan, hati yang masih tak keruan,
Diri yang meronta-ronta, kadang-kala menangis dalam diam,
Hati yang meratapi segala kesilapan



and suddenly I become a part of your past...ohh God...

2 comments:

√ Verified Official Sky Lover © THIS DAYS Official Blogger