Pengikut Setia~

Monday 6 February 2012

HERO

Cinta itu tidak boleh diukur dengan angka, juga dengan material.
Cinta itu adalah satu perasaan, satu kepercayaan spiritual,
Kau percaya wujudnya cinta, maka kau percaya wujudnya Tuhan,
Kau sentiasa mencari cinta, mencari jalan pulang.
Aku dulu pernah tenggalam, hampir lemas dan hanyut dibawa derita,
Dan dalam saat lemas itu aku nampak kamu juga sedang lemas jauh,
Aku kumpulkan kekuatan, aku kumpulkan kudrat diri,
Menarik kita berdua ke daratan realiti,
Aku sendiri jatuh mahu parah namun kau lebih parah aku rasa,
Jadi aku lupakan luka dan ubati kau, menjaga dan melindungi,
Dan aku mula lupakan luka dalam diri dan cuba mendaki harapan,
Aku lukiskan kisah kita di atas awan, aku cacahkan namamu di atas hati,
Aku berlari mengejar langit yang di atas sana ada bintang malam,
Dan kita sentiasa melihat bintang itu bersama, bermimpi untuk tiba ke atas juga.

Tapi aku lupa, lupa pada luka yang semakin teruk berdarah,

Lupa pada hati yang mahu minta diubati,
Lupa pada apa yang jiwa ini jeritkan,
Aku lupa, leka dan alpa sehingga kini.

Aku sakit tapi bukan kerana luka,

Aku pendam kerana tak mahu menyakiti kau,
Aku jadi seorang Hero yang kalis segalanya,
Aku mahu melindungi apa yang mampu aku lindungi,
Aku mahu ubati semua luka yang tersisa,
Dan akhirnya aku kandas sendiri dalam perjuangan yang tak pasti,
Aku seorang Hero yang gagal dalam cinta, gagal selami ertinya...


# Aku tersedar,tapi ia dah terlambat.
Aku terjaga,tapi pada hakikatnya aku masih tertidur...

No comments:

Post a Comment

√ Verified Official Sky Lover © THIS DAYS Official Blogger