Pengikut Setia~

Saturday 11 February 2012

Memori...





Aku mendongak memandang langit yang semakin merah, ditemani desiran ombak pantai bukanlah sesuatu yang aku perlukan sekarang. Sumpah pengakap aku berdiri di sini dengan harapan kenangan itu akan pergi tapi akhirnya aku gagal. Aku cuba pejamkan mata pula dengan harapan memori itu akan hilang kali ini. Seperti hilangnya mentari di ufuk barat setiap hari...


Kadang-kala kita sukar melupakan, juga sukar melepaskan. 

Perpisahan itu umpama kubur yang bernisan, walaupun sejauh mana melangkah pergi pasti akan kembali pulang untuk dilawati. Kenangan adalah harta paling berharga buat manusia. Namun cinta itu tak selalunya indah, jadi bertahanlah. Walaupun kenangan itu menarik diri untuk pulang ke masa silam tapi kuatkan hati melangkah ke masa depan. Kerna ada sebabnya 
kenapa kita ditemukan dengan orang yang salah  dahulu. Hidup ini umpama pementasan opera, skrip telah tersedia dan hanya perlu dilakonkan namun ada masa kita perlu mengubah gaya lakonan juga skrip untuk menjayakan pementasan itu.


Aku juga sedar aku tidak sempurna...kerna diri aku penuh dengan keegoan...


Melarikan diri daripada masalah adalah tindakan seorang pengecut!
You can't run from your past but you can always create your future.

No comments:

Post a Comment

√ Verified Official Sky Lover © THIS DAYS Official Blogger